Direktlänk till inlägg 28 december 2008

vårat ansvar???

Av patricia - 28 december 2008 11:42

Ibland tycker jag att NKK (norköpingskonståkningsklubb) lägger lite för mycket ansvar på föräldrarna.

De ber oss föräldrar att prata med våra barn om det negativa istället för att ta det själva med barnen.

Jag fick igår veta av kompisen att det ev. blir ner flyttning om barnen inte skärper sig på träningen och att det var upp till oss föräldrar att prata med barnen.

För det första blir jag arg över att de pratar med en annan förälder om mitt barn (tur nu att det var en kompis men iallalfall) och sedan att det är upp till mig att få Emma att sköta sig!!!

Emma har gjort stora framsteg under denna terminen och jag är mycket stolt över henne.

Om de nu anser att mitt barn inte passar i nybörjar gruppen i konståkningen så undrar jag varför de flyttade upp henne överhuvudtaget!? Då kunde hon ha fått vara kvar i skridskoskolan istället från början.

Hon kommer hon att känna sig om hon blir nerflyttad?

Jag tror att om de hade haft en bra och pedagogisk ledare redan från början så hade det gott mycket bättre med själva tränningen.

Nu har de haft en 16 årig tjej som för det mesta verkar vara trött på allt.

Hon är snäll men hon har inte förmågan att säga till barnen.


Om inte det blir bättre  så finns det funderingar att gå över till närmsta klubb. det blir mycket pendling men det kan det vara värt.


 
 
Ingen bild

Maria

28 december 2008 16:40

Bra sagt. Vi kan köra varannan gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av patricia - 12 december 2011 16:05

Nu är jag inne på min tredje dag på bara soppor. Går rätt bra ändå men att laga mat till familjen är ingen höjdare! Hur vet jag vad maten smakar?!?!   ...

Av patricia - 10 december 2011 00:27

Kankse dags för en ny uppdatering!   Emma har blivit B-åkare! En mycket tuff period fram för sig! Hon har haft sin första klubbtävling och hon slutade på en 16 plats med 9.78 poäng! Det hoppas vi på att hon klår på nästa klubbtävling.   Lör...

Av patricia - 11 oktober 2011 23:41

Jag har funderat nu ett tag varför jag ska ha en blogg? jag skriver ju allt på facebook ändå!     jaja har ju lite att skriva ändå.   Familjen var in turkiet i september, med på resan var även 2 av mina syskon och mamma. Vi hann inte en...

Av patricia - 25 juni 2011 20:26

jag är så fruktansvärt dålig på att blogga!! kommer på det ibland när jag läser Marias blogg. jag är sjukskriven just nu. har opererat knät och fått ett nytt korsband. Det går rätt bra nu...har gått några steg bara med en krycka.   Emil har h...

Av patricia - 7 april 2011 21:50

Idag var jag nere på Intersport och köpte mina dyraste skor någonsin! Det är säkert en del som tycker att summan är fjuttig men den är mycket för mig 690 kr!!! Ett par Adidas löparskor...men det innebär inte att jag ska börja springa HAHA! Nej nej ...

Ovido - Quiz & Flashcards